Salah minta

Baru-baru ini saya dilanda ujian. Mungkin ada yang fikir benda kecik mungkin juga ada yang pikir perkara besar. Besar atau kecik ujian itu, ujian tetap ujian. Datangnya ujian penuh dengan pengajaran-pengajaran yang harus difikirkan dan kemudian dipelajari. Kalau tak, sia-sia lah ujian itu didatangkan jika kita hanya nak menang sedih sahaja.

Akibat ujian ini, saya manusia biasa yang lemah telah mengalami sedikit gangguan mental. Lantas saya menyuarakan kepada kawan saya.

Aku takde mood dah nak buat fyp aku. Aku takde mood nak meneruskan sem ni. Aku ingat nak tangguh sem la.” kata saya dengan muka mintak simpati.

Lantas kawan saya menjawab

Ko jangan nak buat aku rasa nak muntah

Saya terpinga. Rasa nya saya dah buat muka mintak simpati tadi. Bukan mintak muntah. Lalu kawan saya menyambung,

Ko jangan nak buat aku rasa nak muntah. Alasan ko tu tak munasabah langsung utk ko tangguh sem yg dah nak abes ni. Ko nak tangguh sem lagi lah menyusahkan hati mak ayah ko.”

Saya angguk-angguk. Make sense. Walau pun saya bergurau je td, tp dia explen dgn baik jugak. What a good friend. ~senyum~

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: